söndag 13 januari 2013

Affinity DQ 15.0 9-10 Golden Plum

Affinity DQ 15.0 9-11

5 kommentarer:

  1. Fina spö du bygger Juha. vad är det för färg på tråden på den 15 fotarn Golden plum.
    Det är ju samma färg som mitt spö som du beställt och den tråden ser ju fin ut.

    SvaraRadera
  2. Tack Berndt !
    Den tråden heter Old gold.
    Jag skickar med en rulle tillsammans med din klinga.
    Mvh

    SvaraRadera
  3. Låter jättebra Juha
    Blir trevligt att följa din blogg om spöbygge. Jag har som du byggt en del spön genom åren åt olika vänner. Den klingan jag väntar på nu är bygge nr.34 för flugspön. På den tiden när det fanns fisk i havet blev det mest Havsfiskespö jag knåpade ihop.
    En liten fråga,vet du vad jag kan använda att lacka lindningarna med? Jag är nämligen allergisk mot epoxi. Jag använder själv en enkomponentslack som heter Humbrol Enamel. Men för att få en fin yta måste det lackas 3-5 gånger.

    SvaraRadera
  4. Testa Gudebrod enkomp lack
    hilevel.se säljer det

    SvaraRadera